reklama

Umieram...

Aneb príbeh o tej najhoršej chorobe... Hypochondrii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (86)

Hypochondria je podľa slovníka "chorobný sklon nahovoriť si, namýšľať si chorobu alebo zveličovať ju". Ale čo je na tom to najhoršie, dostala som ju aj ja...

Aby som objasnila situáciu: pred pár dňami som vstala veľmi unavená (aj napriek dvanástim hodinám spánku). To som dostala podozrenie na spavú chorobu a snažila sa naštudovať symptómy a možnosti jej získania. Ten základný symptóm (vyplývajúci z názvu) by vcelku sedel, ale keďže je to tropická choroba, nejak sa mi to proste nezdalo. Zato som celú rodinu začala otravovať s tým, že mi niečo určite je.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý deň (ráno): zobudím sa a zistím, že uzliny na celom krku mám absolútne napuchnuté a strašne ma bolia mandle. Po čiastočnom skontrolovaní krku som usúdila, že z tých uzlín by sa mohol vyvinúť mumps. Keď som sa však v zrkadle presvedčila, že "škrečkovské líca" nemám, pokračovala som v pátraní ďalej. Našla som však mononukleózu, pri ktorej je tiež charakteristický zápal a zdurenie lymfatických žliaz a nejaká tá letargia (tá síce u mňa nie je, ale čo ak náhodou). Síce netuším, ako by sa ku mne mohla tá infekcia dostať, ale mohol na mňa niekto zakašľať a ...

Tretí deň (tesne nad ránom): budím sa na to, že už nemôžem žiť. Zmeriam si teplotu a tá putuje na historické maximum tohto dňa: 40,5C. Tak som sa odpratala dať si ten liek proti horúčke (však viete ktorý, nechcem robiť reklamu) a ľahla si naspäť spať. Ráno som sa zobudila s podozrením na škvrnitý týfus. Pri ňom postihnutého veľmi bolia končatiny, človek má vysokú horúčku, problém však nastal so škvrnami, ktoré by mi mali nabehnúť na tele. Tie sa nezjavovali... Už som sa začala obávať toho, že mám nejakú pofidérnu neliečiteľnú mutáciu tohto týfusu, keď som sa však dopracovala k inej chorobe: besnote. Tu však tiež nastal problém, lebo ma nič nepohrýzlo (aspoň o tom neviem) a jediné, čo na mňa zo symtómov sedelo, bola tá nešťastná horúčka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povedala som si, že kým zistím, čo mi vlastne je, musím si aspoň nejak pomôcť (z toho vyplýva, že už tretí deň chodím s plienkou okolo krku, lebo mám na ňom octanovú masť, a pijem nejaký hnusný čaj). A choroba nie a nie prejsť. Dnes sa však udiala najhoršia vec... Spustila sa mi nádcha. Tak, ja si tak začínam myslieť, že sa to moje telo na mojej krehkej dušičke len dobre zabáva. Keďže nádchu som našla ako samostatnú kapitolu, rozhodla som sa moje pátranie radšej uzavrieť. Keby...

Keby sa však k nádche nepridal aj kašel (dosť, že už pár dní nemôžem prehĺtať a teraz ešte toto...) Už by som sa aj naozaj vzdala svojho "naháňania chorôb", keby som však nepozerala nejaký dokument o TBC. O tejto chorobe viem tak akurát z histórie, ale poznám to, čím sa suchoty preslávili najviac... Vykašliavanie krvi. Nemusím vari vravieť o tom, že to už pozorujem. Veď čo ak predsa...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aby som nakoniec vysvetlila, prečo som sa za takýto dlhý čas nevybrala k lekárke: moja lekárka na každé moje tvrdenie, že mi je zle, odpovedá s rovnakou presnosťou... "Asi máš nejakú virózu. Pošlem ťa na krčné." A keď sa vždy dostanem na krčné, chcú mi tam vyberať mandle. A to sa predsa k mutácii (ne)škvrnitého týfusu nehodí :)

Ivana Palugová

Ivana Palugová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rada apatická k životu a milujem ignorovanie ľudí okolo seba:) Zoznam autorových rubrík:  takô, zo životasamsing ebáut míaj takto by to mohlo byťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu